Dieta sokowa – co to takiego?

Solanki i ich dobroczynny wpływ na organizm
Styczeń 16, 2019
Masaż w Warszawie
Luty 12, 2019

Dieta sokowa – co to takiego?

Żywienie się samymi sokami stało się bardzo popularne, wręcz modne. Osoby niezwykle zmotywowane do zawalczenia o swoją lepszą i szczuplejszą sylwetkę rezygnują już całkowicie ze spożywania „normalnych” i stałych pokarmów, zastępując je wszystkie samymi napojami. Czy jednak taka dieta sokowa rzeczywiście pomaga im w szybszym osiągnięciu celów? Czy jest mądra, czy raczej można nią sobie bardziej zaszkodzić, aniżeli pomóc?

Soki i napoje tworzone z samych warzyw i owoców są oczywiście bardzo smaczne, dlatego większość osób z przyjemnością włączy je do swojej diety. Niby ich przygotowanie zajmuje trochę czasu, ale jest to dużo prostszy proces od skomponowania pełnowartościowego posiłku składającego się z mięsa, warzyw i jakiegoś źródła węglowodanów. Wystarczy zaopatrzyć się po prostu w mikser bądź dobry blender, a następnie mieszać w wybranym urządzeniu swoje ulubione naturalne smakołyki. Takie własnoręcznie przygotowane soczki na pewno będą zawierać mnóstwo witamin i minerałów. Świetnie sprawdzą się jako sposób na uzupełnienie niedoborów, które zwykle dokuczają ludziom w trakcie jesieni i zimy.

Detoks sokowy warto zatem przeprowadzić przede wszystkim w tym najzimniejszym okresie, czyli np. rozpocząć go w grudniu bądź styczniu. Nie może on jednak trwać zbyt długo. Żywiąc się samymi sokami przez kilka tygodni czy miesięcy, można nabawić się poważnych niedoborów innych składników odżywczych – białka oraz tłuszczu. Teoretycznie takie awokado zawiera pewne ilości kwasów tłuszczowych, ale na diecie sokowej nikt nie będzie go spożywać w wystarczających ilościach. Taki detoks powinien zatem trwać maksymalnie kilka dni. Już w tym czasie organizm zdoła oczyścić się z zaśmiecających go toksyn.

Dieta z soków nie jest jednak jedynym dobrym sposobem na odchudzanie. Jeżeli więc ktoś nie wyobraża sobie, że mógłby żywić się wyłącznie samymi napojami, powinien po prostu potraktować je jako dodatek do standardowych posiłków. Pijąc je w porze drugiego śniadania, także można wspaniale zadbać o swoje zdrowie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *